In managementul unei societăţi comerciale, cabinet particular este esentiala existenta unei contabilitati performante, rolul acesteia fiind de a inregistra operatiile economice, de a intocmi documentele contabile de sinteza si de a interpreta rezultatele activitatii economice a societatii. Departamentul de contabilitate este un segment important al oricarei companii , departament in care se gestioneaza datele primare legate de activitatea sa.
In orice afacere este nevoie de abilitatea unui contabil. Contabilul este axul central în jurul căruia gravitează cei care conduc o afacere. Aceştia din urmă nu pot lua decizii fără informaţiile furnizate de contabili.
Este esenţial ca oamenii de afaceri să aibă cunoştiinţe contabile din următoarele motive:
Pot înţelege la timp balanţa contabilă din fiecare lună;
Poate face comparaţii mult mai uşor între balanţă care este imaginea contabilă a firmei şi activitatea de zi cu zi a firmei;
Poate să-şi dea seama repede dacă există anumite neconcordanţe între balanţă şi realitatea din firma sa.
Rolul contabilului în organizarea intreprinderilor moderne este foarte important deoarece lui îi sunt încredinţate spre dirijare şi armonizare cifrele privind mişcarea mijloacelor şi resurselor unei întreprinderi, care ordonate pe anumite categorii, pot demonstra la un moment dat situaţia unei întreprinderi.
Pentru un profesionist de succes competenţa este cea care primează. Acesta are datoria de a-şi menţine cunoştiinţele profesionale şi aptitudinile la nivelul cerut, pentru a se asigura că un client este beneficiarul unui serviciu profesional competent, bazat pe ultimele evoluţii din domeniul practicii şi legislaţiei.
De ce merită să înveţi contabilitatea şi limbajul ei?
- Pentru că trăim într-o lume cu resurse limitate;
- Pentru că primul semn al declinului în afaceri îl reprezintă lipsa de informare;
- Pentru că fără prudenţă, ordine şi rigoare poţi risipi într-o clipă ceea ce ai agonisit într-o viaţă;
- Pentru că este demn să-ţi măsori cu cumpătare efortul;
- Pentru că cifrele vorbesc uneori mai relevant decât cuvintele;
- Pentru că te va ajuta să-ţi organizezi mai bine cheltuielile, vei şti să gestionezi mai bine banii şi să faci şi ceva economii.