Marius VORNICEANU: Supraveghetorul, brokerii si asiguratorii trebuie sa conlucreze pentru cresterea calitatii serviciilor

Succesul relansarii si recastigarii increderii consumatorilor reprezinta un demers complex. Supraveghetorul, brokerii si companiile de asigurari trebuie sa conlucreze pentru cresterea calitatii serviciilor, a declarat, luni, Marius VORNICEANU, Vicepresedinte - Sectorul asigurari, ASF, prezent la Conferinta Brokerilor, din cadrul FIAR 2016. 
Acesta a amintit ca piata asigurarilor a revenit pe crestere in 2015, ajungand la un volum al primelor brute de 8,75 miliarde de lei. 
"Evolutia recenta a pietei asigurarilor este marcata de incheierea unui proces legislativ amplu atat la nivel european - Solvency II, dar si la nivel national, unde am incheiat un amplu proces de reglementare in ceea ce priveste Solvency II, Fondul de Garantare si Mecanismul de Rezolutie, iar in spatele acestui proces au fost elaborate un imens set de norme care pune in aplicare noua legislatie care guverneaza activitatea de asigurari in prezent", a precizat Marius VORNICEANU. 
"Noua directiva IDD, pentru care s-a stabilit un termen de transpunere legislativa de 24 de luni (pana in februarie 2018 - n.red.) aduce multiple completari, dar mai ales cerinte de calitate - ne gandim aici la experienta profesionala, conduita profesionala si evitarea conflictului de interes. In acest context apar noi furnizori de servicii care au portofolii mari de clienti - furnizori de utilitati de telefonie, servicii postale samd care si-au manifestat deja dorinta de a intra pe piata de intermediere. Iata ca pentru brokeri exista un mediu concurential extraordinar", a mai spus oficialul ASF. 
El a mentionat ca o deschidere larga vine din partea sectorului bancar, existand premisele ca activitivitatea de bancasurance sa se intensifice in perioada urmatoare. "De aceea, mesajul meu pentru brokeri este acela ca trebuie sa isi cradul de intermediere prin multiple actiuni si in principal printr-un nivel de educatiie financiara corespunzator serviciilor de calitate superioara, o mai buna informare a clientilor si o protectie sporita a intereselor consumatorilor", a concluzionat Marius VORNICEANU.
 
insur1_400
 
sursa: 1asig.ro